Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2007

Αξιον Εστι - Ε' ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΜΟΥ

Odysseus Elytis ... Axion Esti (Nobel Prize for Literature 1978)
Ε' ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΜΟΥ
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΜΟΥ στα βουνα
και τα βουνα σηκωνουν οι λαοι στον ωμο τους
και πανω τους η μνημη καιει
ακαυτη βατος.
Μνημη του λαου μου σε λενε Πινδο και σε λενε Αθω.
Ταραζεται ο καιρος κι απ' τα ποδια τις μερες κρεμαζει
αδειαζοντας με παταγο τα οστα των ταπεινωμενων.
Ποιοι, πως, ποτε ανεβηκαν την αβυσσο;
Ποιες, ποιων, ποσων οι στρατιες;
Τ' ουρανου το προσωπο γυριζει
κι οι εχθροι μου εφυγαν μακρυα.

Μνημη του λαου μου σε λενε Πινδο και σε λενε Αθω.
Εσυ μονη απ' τη φτερνα τον αντρα γνωριζεις
Εσυ μονη απ' την κοψη της πετρας μιλας.
Εσυ την οψη των αγιων οξυνεις
κι εσυ στου νερου των αιωνων την ακρη
συρεις πασχαλιαν αναστασιμη !
Αγγιζεις το νου μου και πονει το βρεφος της Ανοιξης !
Τιμωρεις το χερι μου και στα σκοτη λευκαινεσαι !
Παντα
παντα περνας τη φωτια για να φτασεις τη λαμψη.
Παντα
παντα τη λαμψη περναςγια να φτασεις τη ψηλα τα βουνα
τα χιονοδοξα.
Ομως τι τα βουνα;
Ποιος και τι στα βουνα;
Τα θεμελεια μου στα βουνα
και τα βουνα σηκωνουν οι λαοι
στον ωμο τους και πανω τους
η μνημη
καιει ακαυτη βατος !


http://

Add To Facebook